Suchprofil: unterwertige_Beschäftigung Durchsuchter Fertigstellungsmonat: 06/23 Sortierung: 1. SSCI-JOURNALS 2. SONSTIGE REFERIERTE ZEITSCHRIFTEN 3. SONSTIGE ZEITSCHRIFTEN 4. ARBEITSPAPIERE/DISCUSSION PAPER 5. MONOGRAPHISCHE LITERATUR 6. BEITRÄGE ZU SAMMELWERKEN **************** 1. SSCI-JOURNALS **************** Attewell, P. & D. Witteveen (2023): Occupational marginalization, underemployment, and earnings inequality among college graduates. In: Research in Social Stratification and Mobility, Vol. 83, Art. 100761 Bürmann, M. (2023): The importance of intergenerational stability for the social origins of undereducation and overeducation. In: Research in Social Stratification and Mobility, Vol. 84, Art. 100783 Jackson, P. (2023): Equilibrium underemployment. In: Labour economics, Vol. 81, Art. 102334 ************************************ 2. SONSTIGE REFERIERTE ZEITSCHRIFTEN ************************************ Eberhard, V., A. Schnitzler & H. Mentges (2022): Why Do High-Performing School Leavers Aspire to Occupations Atypical of Their Qualification? In: Social Inclusion, Vol. 10, No. 2, S. 265-277 [https://doi.org/10.17645/si.v10i2.5102 ] Kracke, N. & C. Klug (2021): Social Capital and Its Effect on Labour Market (Mis)match: Migrants' Overqualification in Germany. In: Journal of International Migration and Integration, Vol. 22, No. 4, S. 1573-1598 [https://doi.org/10.1007/s12134-021-00817-1 ] ************************* 3. SONSTIGE ZEITSCHRIFTEN ************************* Santiago-Vela, A. & A. Hall (2023): Distinguishing challenging and overchallenging jobs: Cognitive and affective skills mismatches and their impact on job satisfaction. In: Research in Comparative and International Education, Vol. 18, No. 1, S. 55-78 Skjelbred, S.- E. & K. Nesje (2023): Differences in transition to the labour market across STEM graduates. In: Research in Comparative and International Education, Vol. 18, No. 1, S. 79-103 ********************************** 4. ARBEITSPAPIERE/DISCUSSION PAPER ********************************** De Benedetto, M. A., M. De Paola, V. Scoppa & J. Smirnova (2023): Erasmus Program and Labor Market Outcomes. Evidence from a Fuzzy Regression Discontinuity Design. / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit (Hrsg.), (IZA discussion paper / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit, 16181). Bonn [https://ideas.repec.org/p/iza/izadps/dp16181.html ] Storm, E. (2023): Skill Mismatch and Learning-by-Doing: Theory and Evidence from Time Allocation on Tasks. / Rheinisch-Westfälisches Institut für Wirtschaftsforschung (Hrsg.), (Ruhr economic papers, 1021). Essen [https://doi.org/10.4419/96973187 ] *************************** 5. MONOGRAPHISCHE LITERATUR *************************** Brücker, H., A. Hauptmann, S. Keita & E. Vallizadeh (2023): Zuwanderungsmonitor Mai. / Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg (Hrsg.), (Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung. Aktuelle Daten und Indikatoren). Nürnberg [https://doku.iab.de/arbeitsmarktdaten/Zuwanderungsmonitor_2305.pdf ] 10 von 486 Datensätzen ausgegeben.