Suchprofil: unterwertige_Beschäftigung Durchsuchter Fertigstellungsmonat: 09/10 Sortierung: 1. SSCI-JOURNALS 2. SONSTIGE REFERIERTE ZEITSCHRIFTEN 3. SONSTIGE ZEITSCHRIFTEN 4. ARBEITSPAPIERE/DISCUSSION PAPER 5. MONOGRAPHISCHE LITERATUR 6. BEITRÄGE ZU SAMMELWERKEN **************** 1. SSCI-JOURNALS **************** %0 Journal Article %J Oxford Economic Papers %V 62 %N 4 %F Z 215 %A Green, Francis %A Zhu, Yu %T Overqualification, job dissatisfaction, and increasing dispersion in the returns to graduate education %D 2010 %P S. 740-763 %G en %# A 1972; E 2007; %@ ISSN 0030-7653 %R 10.1093/oep/gpq002 %U http://dx.doi.org/10.1093/oep/gpq002 %X "We report increasing dispersion in the returns to graduate education in Britain, and relate this development to rising overqualification. We distinguish 'Real' and 'Formal' overqualification, according to whether it is accompanied by underutilization of skill. Employees in the former group experience greater, and more sharply rising, pay penalties than those in the latter group. Real Overqualification, but not Formal Overqualification, is associated with job dissatisfaction. While Formal Overqualification has been increasing over time, Real Overqualification has been steady or rising only slowly. The normative implication drawn is that the state should provide regular information on the distribution of the returns to graduate education." (author's abstract, IAB-Doku) ((en)) %K Hochschulbildung %K Bildungsertrag %K Überqualifikation %K unterwertige Beschäftigung %K Arbeitszufriedenheit %K Einkommenshöhe %K Hochschulabsolventen %K Akademiker %K matching %K Großbritannien %Z Typ: 1. SSCI-Journals %Z fertig: 2010-09-20 %M k100920n08 %~ LitDokAB %W IAB, SB Dokumentation und Bibliothek %0 Journal Article %J International Journal of Manpower %V 31 %N 6 %F Z 716 %A Verhaest, Dieter %A Omey, Eddy %T The determinants of overeducation : different measures, different outcomes? %D 2010 %P S. 608 - 625 %G en %@ ISSN 0143-7720 %R 10.1108/01437721011073337 %U http://dx.doi.org/10.1108/01437721011073337 %X "The purpose of this paper is to assess the measurement sensitivity of the estimated determinants of overeducation. The paper analyses the determinants of overeducation among Flemish school leavers in their first job by means of probit regression analysis. Overeducation is measured on the basis of job analysis (JA), self-assessments and realised matches. The results demonstrate that the application of different overeducation measures sometimes leads to different outcomes. Only a few variables - for instance the student's academic grade in the final year - are consistently found to be important for the explanation of overeducation. Some outcomes are consistent with the supposition that several indicators actually measure other concepts. Further research using JA measures that are based on alternative and more recent occupational classifications would be useful." (author's abstract, IAB-Doku) ((en)) %K Überqualifikation %K Schulabgänger %K Selbsteinschätzung %K Tätigkeitsanalyse %K Belgien %Z Typ: 1. SSCI-Journals %Z fertig: 2010-09-30 %M k100914t01 %~ LitDokAB %W IAB, SB Dokumentation und Bibliothek ************************* 3. SONSTIGE ZEITSCHRIFTEN ************************* %0 Journal Article %J DIW-Wochenbericht %V 77 %N 33 %F Z 016 %A Binzel, Christine %T Unerfüllte Erwartungen bei Ägyptens junger gebildeter Generation %D 2010 %P S. 2-8 %G de %# A 1998; E 2006 %@ ISSN 0012-1304 %U http://www.diw.de/documents/publikationen/73/diw_01.c.359318.de/10-33-1.pdf %X "Bereits in den 50er Jahren begann Ägypten sein Bildungssystem auszuweiten. Folglich konnte das Land über die letzten Jahrzehnte einen erheblichen Bildungsanstieg verzeichnen. Haushaltsdaten zeigen außerdem, dass auch Kinder aus Familien mit niedrigem Bildungsstand von den Investitionen im Bildungsbereich profitierten; Benachteiligungen gibt es noch beim Zugang zum Universitätsstudium. Angesichts der zugenommenen intergenerationalen Bildungsmobilität ist erstaunlich, dass die berufliche Mobilität zwischen Vätern und Söhnen über denselben Zeitraum kaum gestiegen ist. Trotz der rapiden Zunahme von Männern mit mittlerem und hohem Bildungsabschluss ist der Anteil von nicht manuellen Tätigkeiten unverändert geblieben. Für Absolventen sind aufgrund des Einstellungsrückgangs im öffentlichen Sektor Arbeitsplätze im formellen Sektor rar geworden. Für Universitätsabsolventen deuten die Untersuchungsergebnisse sogar auf eine gesunkene berufliche Mobilität hin. Dies wird in der Literatur als einer der Gründe für die islamische Wiederbelebung und teilweise auch Radikalisierung genannt." (Autorenreferat, IAB-Doku) %K Bildungsmobilität %K Intergenerationsmobilität %K berufliche Mobilität %K Hochqualifizierte %K unterwertige Beschäftigung %K erwerbstätige Männer %K Väter %K Söhne %K Berufsaussichten %K Bildungschancengleichheit %K Jugendarbeitslosigkeit %K Arbeitslosenquote %K Arbeitsplatzmangel %K ausgeübter Beruf %K Überqualifikation %K Berufserwartungen %K Zukunftsperspektive %K Jugend %K Hochschulabsolventen %K informelle Kommunikation %K Arbeitsuche %K öffentlicher Dienst %K Korruption %K Islam %K Ägypten %K O12 %K J62 %Z Typ: 3. sonstige Zeitschriften %Z fertig: 2010-09-13 %M k100825n07 %~ LitDokAB %W IAB, SB Dokumentation und Bibliothek ********************************** 4. ARBEITSPAPIERE/DISCUSSION PAPER ********************************** %0 Book %1 Centre for North South Economic Research, Cagliari (Hrsg.) %A Mendolicchio, Concetta %A Paolini, Dimitri %A Pietra, Tito %T Investments in education in a two-sector, random matching economy %D 2008 %P 43 S. %C Cagliari %G en %B CRENoS working paper : 2008/09 %U http://crenos.unica.it/files/wp/08-09.pdf %X Die Autoren betrachten ein Random-Matching-Modell, in dem Agenten über ihre Bildungsinvestitionen entscheiden. Es gibt ein offenes Intervall der möglichen Dauer des Schulbesuchs, für das sich einige, aber nicht alle Agenten entscheiden. Im regulären Gleichgewichtszustand ist die eingeschränkte Pareto-Verteilung strenggenommen ineffizient. Die Bedingung von Hosios (1990) ist weder notwendig, noch ausreichend. Weiterhin werden Restriktionen zu den Grundlagen geliefert, welche ausreichende Garantien dafür bieten, dass das Gleichgewicht durch Überqualifikation (Unterqualifikation) gekennzeichnet ist. (IAB) %X "We consider a random matching model where heterogeneous agents endogenously choose to invest time and real resources in education. Generically in the space of the economies, there is an open interval of possible lengths of schooling such that, at at least one of the associated steady states equilibria, some agents, but not all of them, choose to invest. Regular steady state equilibria are constrained Pareto inefficient in a strong sense. The Hosios (1990) condition is neither necessary, nor sufficient, for constrained Pareto optimality. We also provide restrictions on the fundamentals, which are sufficient to guarantee that equilibria are characterized by overeducation (undereducation), and present some results on their comparative static properties." (author's abstract, IAB-Doku) ((en)) %K Bildungsökonomie %K Bildungsinvestitionen %K Entscheidungsfindung %K Verteilungstheorie %K matching %K Schullaufbahn %K Schullaufbahnwahl %K Pareto, Vilfredo %K Überqualifikation %K Unterqualifikation %K Gleichgewichtstheorie %Z Typ: 4. Arbeitspapiere/Discussion Paper %Z fertig: 2010-09-17 %M k100902j08 %~ LitDokAB %W IAB, SB Dokumentation und Bibliothek *************************** 6. BEITRÄGE ZU SAMMELWERKEN *************************** %0 Book Section %F 96-40.0167 %A Klumpp, Matthias %A Kriebel, Katrin %T Berufswertigkeit : zur qualifikationsadäquaten Integration von Migranten in Unternehmen %E Koch, Eckart %E Speiser, Sabine %B Internationale Migration : Chancen und interkulturelle Herausforderungen. Beiträge zum siebten Internationalen Tag %D 2010 %P S. 43-60 %C München %I Hampp %G de %B Texte der Fakultät für Studium Generale und Interdisziplinäre Studien : 07 %@ ISBN 978-3-86618-463-3 %@ ISSN 1614-0133 %X "Different trends define developments in human resource management, but especially questions of formal and informal qualifications evaluation and recognition are at the top of the list in such discussions. This is driven mainly by globalization and a global (migrating) workforce and the new concept of a European Qualifications Framework in order to structure national formal and informal education pathways by aiming at personal qualifications evaluation. In this context, the new measurement concept of Berufswertigkeit provides for a specific perspective by evaluating persons according to 36 criteria derived from everyday workplace requirements, ranging from mathematical knowledge to personal time management and continuing education capabilities. This catalogue has been empirically tested and provides for an ideal trilateral measurement possibility, e.g. comparing persons from vocational training with persons from universities - but also persons from different countries. The Berufswertigkeit criteria can be assumed to be as objective as possible and encompasses most qualification requirements needed in workplace environments, disregarding specific professional special knowledge areas. In HRM, this concept can be used in order to define entrance qualification levels, to support personnel selection processes or the question of adequate wage attribution to (potential) employees." (author's abstract, IAB-Doku) ((en)) %K Migranten %K Führungskräfte %K Hochqualifizierte %K berufliche Integration %K adäquate Beschäftigung %K Kompetenzbewertung %K berufliche Qualifikation %K Schlüsselqualifikation %K europäischer Qualifikationsrahmen %K nationaler Qualifikationsrahmen %K Kompetenz - Indikatoren %K Indikatorenbildung %K Bundesrepublik Deutschland %Z Typ: 6. Beiträge zu Sammelwerken %Z fertig: 2010-09-01 %M k100804304 %~ LitDokAB %W IAB, SB Dokumentation und Bibliothek 5 von 409 Datensätzen ausgegeben.