Suchprofil: unterwertige_Beschäftigung Durchsuchter Fertigstellungsmonat: 08/10 Sortierung: 1. SSCI-JOURNALS 2. SONSTIGE REFERIERTE ZEITSCHRIFTEN 3. SONSTIGE ZEITSCHRIFTEN 4. ARBEITSPAPIERE/DISCUSSION PAPER 5. MONOGRAPHISCHE LITERATUR 6. BEITRÄGE ZU SAMMELWERKEN 7. UNBEKANNTER TYP **************** 1. SSCI-JOURNALS **************** %0 Journal Article %J Economics of Education Review %V 28 %N 1 %F X 473 %A Lindley, Joanne %T The over-education of UK immigrants and minority ethnic groups : evidence from the labour force survey %D 2009 %P S. 80-89 %G en %# A 1993; E 2003 %@ ISSN 0272-7757 %R 10.1016/j.econedurev.2007.11.003 %U http://dx.doi.org/10.1016/j.econedurev.2007.11.003 %X "The paper explores the incidence of over and under education and the effect on earnings for immigrants and natives who hold UK qualifications, drawn from the Quarterly Labour Force Survey 1993-2003. The paper also compares earnings penalties associated with over and under education across immigrant and minority ethnic groups for men and women. The results show that compared to Whites, Black African, Other Non-White and Indian men are more likely to be over-educated, whilst for women it is Indian and Pakistani/Bangladeshi's who are more likely to be over-educated. Estimating earnings equations shows significantly large over-education penalties for South Asian immigrant and native men, as well as White immigrant men, Black women and White UK born women. However, there are large returns to occupational skills for some minority ethnic and immigrant groups, over and above the returns to qualifications. It is suggested that these groups may therefore find it easier to find a suitable job for their UK education level if higher or further education programmes for immigrants were combined with occupational specific training." (author's abstract, IAB-Doku) ((en)) %K Migranten %K Einwanderer %K berufliche Qualifikation %K Bildungsabschluss %K Überqualifikation %K Hochqualifizierte %K Niedrigqualifizierte %K Lohn %K Einkommen %K ethnische Gruppe %K Minderheiten %K Berufsverlauf %K Arbeitskräftenachfrage %K Großbritannien %K J24 %K J7 %Z Typ: 1. SSCI-Journals %Z fertig: 2010-08-02 %M k090316t01 %~ LitDokAB %W IAB, SB Dokumentation und Bibliothek %0 Journal Article %J Journal of Labor Research %V 31 %N 2 %F Z 2012 %A Sohn, Kitae %T The role of cognitive and noncognitive skills in overeducation %D 2010 %P S. 124-145 %G en %# A 1988; E 1992 %@ ISSN 0195-3613 %R 10.1007/s12122-010-9082-5 %U http://dx.doi.org/10.1007/s12122-010-9082-5 %X "Using the National Education Longitudinal Study, this paper investigates the role of cognitive and noncognitive skills in overeducation. The results indicate that noncognitive skills as well as cognitive skills substitute for education but the substitutability decreases with an increasing level of attained education. Also, both types of skills are positively related to wages, and their returns depend on number of years of required education. In contrast, they play a modest role in job satisfaction and in receiving trainings. Finally, workers who have attained more education than their cognitive and noncognitive skills predict behave just like overeducated workers." (author's abstract, IAB-Doku) ((en)) %K Überqualifikation %K berufliche Qualifikation %K kognitive Fähigkeit %K Unterqualifikation %K Bildungsinvestitionen %K Bildungsertrag %K Arbeitszufriedenheit %K Berufsausbildung %K Schulbildung %K Bildungsniveau %K USA %K J21 %K J24 %K J28 %Z Typ: 1. SSCI-Journals %Z fertig: 2010-08-05 %M k100726n04 %~ LitDokAB %W IAB, SB Dokumentation und Bibliothek ************************* 3. SONSTIGE ZEITSCHRIFTEN ************************* %0 Journal Article %J Sozialwissenschaften und Berufspraxis %V 33 %N 1 %F Z 933 %A Krempkow, Rene %A Vissering, Annika %A Wilke, Ulrich %A Bischof, Lukas %T Absolventenstudien als "outcome evaluation" %D 2010 %P S. 43-63 %G de %# A 2008; E 2008 %@ ISSN 0724-3464 %X Mittels Regressionsanalysen auf der Basis der Freiburger Absolvent(inn)en studien 2008 wurden die Determinanten des Berufserfolgs von Hochschulabsolventen empirisch untersucht. Für vier objektive und subjektive Dimensionen beruflichen Erfolgs - Bruttomonatseinkommen der derzeitigen Beschäftigung, Berufszufriedenheit, Ausbildungsadäquanz der Beschäftigung sowie aktive Suchdauer bis zur Aufnahme einer Beschäftigung - wurde eine Reihe von Hypothesen überprüft, die sich auf den Einfluss von Abiturnote, Geschlecht, Berufsausbildung von dem Studium, Abschlussnote, fachlicher Vertiefungsmöglichkeit, persönlicher Kontakte bei der Stellensuche, Bevorzugung von Absolventen mit anderem Schwerpunkt sowie Karriereorientierung auf den Berufserfolg beziehen. Drei Stuidengangsgruppen wurden betrachtet: Technische Studiengänge, medizinische Studiengänge sowie sozial-, geistes- und verhaltenswissenschaftliche Studiengänge. Es zeigt sich, dass für die unterschiedlichen Aspekte beruflichen Erfolgs je nach Studiengangsgruppe verschiedene Determinanten von Bedeutung sind. Die Abschlussnoten erweisen sich allerdings in allen Gruppen als irrelevant. Abschließend wird gefordert, die unterschiedlichen Ausgangsbedingungen der einzelnen Hochschulstandorte bei solchen Studien stärker zu berücksichtigen. (IAB) %K Hochschulabsolventen %K Berufserfolg - Determinanten %K Berufseinmündung %K beruflicher Verbleib %K Einkommenshöhe %K Berufszufriedenheit %K adäquate Beschäftigung %K Studiengang %K Ingenieurwissenschaft %K Medizin %K Geisteswissenschaft %K Sozialwissenschaft %K Bundesrepublik Deutschland %K Baden-Württemberg %K Freiburg %Z Typ: 3. sonstige Zeitschriften %Z fertig: 2010-08-19 %M k100810512 %~ LitDokAB %W IAB, SB Dokumentation und Bibliothek ********************************** 4. ARBEITSPAPIERE/DISCUSSION PAPER ********************************** %0 Book %1 Center for Economic Research and Graduate Education, Praha (Hrsg.) %A Anastassova, Lubomira %T Are immigrants paid less for education? %D 2010 %P 40 S. %C Prag %G en %# A 2000; E 2000 %B CERGE-EI working paper : 406 %U http://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp406.pdf %X "This paper is on measuring the gap in returns to education between foreign-born and native workers in France, Germany, and Austria and investigates the extent to which this gap can be explained by a mis-match between the actual and the years of schooling typical for a given occupation. The return to usual years of schooling across different occupations is found to be higher than that for actual years of education. In the case of correctly matched workers who have the 'typical' education in a certain occupation, there is no additional reward in earnings for natives compared to foreign workers. Immigrants, however, have significantly lower wage returns in being over-educated than natives but are penalized less for being under-educated." (author's abstract, IAB-Doku) ((en)) %K Einwanderer %K ausländische Arbeitnehmer %K Bildungsertrag - internationaler Vergleich %K Lohnunterschied %K Überqualifikation %K Unterqualifikation %K Ausbildungszeit %K Studiendauer %K Inländer %K Frankreich %K Bundesrepublik Deutschland %K Österreich %K F22 %K I21 %K J24 %K J31 %K J61 %Z Typ: 4. Arbeitspapiere/Discussion Paper %Z fertig: 2010-08-30 %M k100811r05 %~ LitDokAB %W IAB, SB Dokumentation und Bibliothek %0 Book %1 Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit, Bonn (Hrsg.) %A Batyra, Anna %A Sneessens, Henri R. %T Selective reductions in labor taxation : labor market adjustments and macroeconomic performance %D 2010 %P 15 S. %C Bonn %G en %B IZA discussion paper : 5013 %U http://doku.iab.de/externe/2010/k100702r07.pdf %X "We use a calibrated general equilibrium model with heterogeneous labor and search to evaluate the quantitative effects of various labor tax cut scenarios. The focus is on skill heterogeneity combined with downward wage rigidities at the low end of the skill ladder. Workers can take jobs for which they are overeducated. We compare targeted and nontargeted tax cuts, both with or without over-education effects. Introducing over-education changes substantially the employment, productivity and welfare effects of a tax cut, although tax cuts targeted on the least skilled workers always have larger effects." (author's abstract, IAB-Doku) ((en)) %K Arbeitsmarktmodell %K Arbeitsmarkt - Anpassung %K berufliche Qualifikation %K Steuersenkung %K Überqualifikation %K Einkommensteuer %K Arbeitnehmer %K Makroökonomie %K ökonomische Faktoren %K Mindestlohn %K C68 %K E24 %K J64 %Z Typ: 4. Arbeitspapiere/Discussion Paper %Z fertig: 2010-08-02 %M k100702r07 %~ LitDokAB %W IAB, SB Dokumentation und Bibliothek 5 von 532 Datensätzen ausgegeben.